Az egészséges táplálkozásra nevelést egészen kicsi korban kell kezdeni!

Már a legelején döntéseket kell hoznunk a szoptatásról, tápszerekről, hozzátáplálásól. Nemsokára gyermekünk már határozottan kifejezi saját véleményét, így legjobb szándékunk ellenére is ellenállásba ütközhetünk. Azonban fontos tudni, hogy a gyermekkorban bevezetett étkezési szokásaink meghatározóak lesznek egész életünkben, ezért nagyon nem mindegy, hogyan alakítjuk őket.

Ebben szeretnék segítséget nyújtani a szülőknek és a gyerekeknek a csecsemőkortól kezdve egészen a felnőtté válás időszakáig.


A helyes étkezési szokásokat és életmódot, -mint általában minden mást is- gyerekkorban a legkönnyebb kialakítani. Rossz, berögzött szokásaink megváltoztatása keserves munka.Tudom, hogy a szülők gyakran úgy érezik, falakba ütköznek, két kamasz gyermek édesanyjaként pontosan tudom, milyen nehézségekkel kell szembenézniük. Nem beszélve arról, ha már valamilyen betegség is árnyalja a képet.

A magyar étkezési szokások távolról sem mondhatók ideálisnak, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a lakosság 2/3 része súlyproblémákkal és egyéb táplálkozási zavarokkal küzd, és sajnos ez alól a gyerekek sem képeznek kivételt.

Szerencsére a mai fiatalok már sokkal tudatosabbak és nyitottabbak, így bármennyire is hatnak rájuk a trendek, van remény, hogy egy komolyabb “táplálkozási reform” indulhat el, ami meghatározó lesz a jövőben.

Fontosnak tartom, hogy az étkezési szokásaink igazodjanak a napirendünkhöz, különben legszuperebb mintaétrend is hatástalan lesz, ha nem illeszthető be a hétköznapi életünkbe. AZ étkezésen kívül természetesen az életmódunk is nagy mértékben befolyásolja a fizikai- és lelki állapotunkat, így én minden esetben javaslatot szoktam tenni az életmód javítására és fizikai aktivitás bevezetésére/fokozására is. Az étrendek összeállításánál figyelembe veszem az alapbetegségeket, laboreredményeket és a gyógyszeres kezelést. Szükség esetén hosszú távú követésre is lehetőség van akár élő- akár online tanácsadás formájában.